1. Radni dan: Rad na računalu
  • Radni dan: Rad na računalu

    Girl on Computer Girl on Computer Girl on Computer

    Izbjegnite naprezanje zapešća

    Kako se očuvati od ozljede nastale od rada sa mišem za računalom u današnjem modernom svijetu punom tehnologije.

    U današnjem svijetu sve više i više ljudi suočeno je sa ozljedom od naprezanja nastalog od rada sa mišem za računalom. Zbog konstantne napetosti, ponavljajućih pokreta te neprirodnog položaja ruku, simptomi se kreću od utrnulosti ili trnaca u prstima do boli koja se javlja sve do područja ramena. Reagirajte na vrijeme dok su simptomi tek u nastanku. Evo nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste izbjegli bolove vezane uz korištenje miša:


    • Napravite pauzu

      Promjenite položaj ruke i tijela koliko god je puta to moguće te napravite kraće stanke tijekom rada. Ustanite i prošetajte kada ne morate biti kod svog radnog stola (npr., dok razgovarate na telefon ili čitate isprintane dokumente).


    • Obratite pažnju na položaj Vašeg tijela

      Kada sjedite, držite leđa ravnima i ramena pomaknite unatrag te zdjelicu lagano nagnite prema naprijed. Ukoliko Vas mišići počnu boljeti, opustite leđa i lagano zarotirajte ramena. Izbjegavajte pogrbljenu poziciju.


    • Koristite ergonomski odgovarajuću opremu

      Koristite miš koji pristaje u Vašu ruku te odmarajte ruku kad god možete. Držite ruku i zapešće ravnima kada klikate ili tipkate. Kad god je to moguće, koristite tablet i olovku kako biste izbjegli pretjerano korištenje miša.


    • Ublažite bol

      Ukoliko već patite od simptoma, možete ih ublažiti koristeći hladan oblog na zahvaćenom području ili nošenjem steznika na zapešću ili laktu. Različite metode opuštanja, istezanja i masaže također mogu pomoći da se oslobodite boli te se bez ometanja koncentrirate na svoj posao.